Як воно, перший раз прийти на консультацію?

Перед зверненням до психолога людина сама пробує шукати вихід з ситуації, яка тривожить. Іноді через підтримку друзів. Та вони завжди зацікавлені, приймають вашу сторону. Коли ж з’являється потреба в професійній, нейтральній точці зору йде пошук до кого звернутись. Вибір фахівця з яким вам буде комфортно працювати.

Природньо відчувати певне хвилювання коли вже знайшли номер і телефонуєте домовлятись про зручний час консультації. Ще посилено заб’ється серце перед стуком у двері і вмощуванні в м’яке, зручне крісло.

Клієнти кажуть, що спочатку страшить думка, як воно розказувати незнайомій людині про себе. Та справившись із переживаннями зауважують теплу, безпечну атмосферу. В якій легко ділитись своїми переживаннями, труднощами. Відмічають, що до кінця зустрічі думки в голові структуруються. Людина починає бачити те чого не помічала раніше.

Починаємо ми ЗАВЖДИ з того що хвилює і з чим прийшла людина. З яким питанням вона хоче розібратись чи прояснити.

Часто, цікавить тривалість. Комусь достатньо одної консультації. А хтось хоче глибше пропрацювати над внутрішніми конфліктами, які турбують. Особливо, якщо вже давно не влаштовує сьогоднішній хід справ, стосунків чи емоцій.

 Скільки треба консультацій щоб справитись, прожити чи відпустити певні емоції чи етапи життєві?

Однозначної відповіді вам ніхто не дасть. Бо психотерапія це не гіпс на 21 день чи антибіотики на 3 дні. На тривалість і успішність впливає багато факторів. Які стосуються як психолога, так і клієнта. Досвід обох. Ступінь потреби в психологічній допомозі, яку він готовий чи бажає прийняти. Людина сама відчує коли їй вже достатньо і вона справилась з труднощами.

Можу поділитись своєю асоціацією з приводу допомоги. Клієнт, як глечик. В когось є місце лиш для одної зустрічі щоб додати столову ложку еліксиру і він наповнений. А в когось  половина і він хоче відчувати себе до країв. Тут треба більше роботи, ресурсу, аналізу. Орієнтир в кожного всередині, «мені достатньо, далі я сам».  

Страхи: про що говорити? Іноді, що подумає про мене психолог? Чи були в нього такі ж клієнти як я? Про це все можна запитати в кабінеті і тим самим справитись з раптовою тривогою.

Для всіх клієнтів важливим аргументом є збереження конфіденційності. Як і довіра, це основна опора в роботі.

Досвід психолога теж немаловажний. Бо саме ним працюватиме фахівець з труднощами людини.

Іноді, батьки підлітків бояться що через замкнутість чи невпевненість діти будуть мовчати. В реальності психолог може підібрати ключики і до мовчунів. Які з полегшенням після консультації часто стають спокійнішими, бо недовіра змінюється на довіру. Тоді можна починати роботу. Якщо обоє підійшли один одному.

Не буває психолога, котрий підходе всім і по всіх питаннях. Тому шукайте свого. Опираючись на рекомендації, інформацію і власні відчуття.

Потрібна психологічна консультація звертайтесь. Буду рада бачити вас у себе в кабінеті.

Психолог Марія Лисевич

 

Коментарі закриті.